Köp- och avtalsvillkor för Rudenstams Fruktservice
Om inget separat avtal är tecknat gäller följande köp- och leveransvillkor.
Leverans
Fruktlådorna levereras under dagtid, måndag till fredag, året runt. Utkörningsavgift tillkommer. Om ordinarie leveransdag infaller på en helgdag levereras frukten nästkommande vardag, om inget annat har informerats. Rudenstams Fruktservice ansvarar för att leverans av beställda varor sker helgfria vardagar. Kunden ansvarar att informera om portkoder och att göra leveransplatsen tillgänglig för vår personal. Om så inte är fallet har Rudenstams Fruktservice rätt att leverera frukten till reception eller godsmottagning. Vi tillämpar ett retursystem på våra lådor, av både ekonomiska och miljömässiga skäl. Utebliven retur av tomlåda debiteras.
Kvalitetsgaranti och reklamation
Vi på Rudenstams Fruktservice garanterar att frukten i fruktlådorna är av fullgod kvalitet. Vi är noga när vi packar våra lådor och sorterar bort det som vi inte tycker håller måttet. Om kunden inte är nöjd med den levererade frukten skall den reklameras senast dagen efter erhållen leverans. I detta fall ska Rudenstams Fruktservice leverera ny frukt utan extra kostnad för kunden senast nästkommande leveransdag.
Priser
Samtliga priser för fruktabonnemang är angivna exkl. moms. Rudenstams Fruktservice äger rätten att genomföra prisjusteringar en gång per år, samt ytterligare prisjustering om fruktpriserna utvecklar sig utanför normala trender.
Leveransuppehåll
Om kunden har behov av att göra ett leveransuppehåll skall Rudenstams Fruktservice informeras senast tre (3) arbetsdagar innan önskat uppehåll. Om kunden har glömt att rapportera leveransuppehåll, och det inte är möjligt för Rudenstams Fruktservice att leverera frukten, kommer beställningen att betraktas som levererad och därmed faktureras. Vid längre leveransuppehåll än en (1) vecka skall Rudenstams Fruktservice informeras senast två (2) veckor innan abonnemanget pausas. Leveransuppehåll mailas till info@rudenstam.se och kunden erhåller därefter en bekräftelse på att ändringen är genomförd.
Ändringar i abonnemang
Om kunden vill göra en ändring i sin stående beställning skall Rudenstams Fruktservice informeras senast tre (3) arbetsdagar innan leverans. Ändringar mailas till info@rudenstam.se och kunden erhåller därefter en bekräftelse på att ändringen är genomförd.
Uppsägning
Vid uppsägning av fruktabonnemang skall Rudenstams Fruktservice informeras senast två (2) veckor innan abonnemanget skall avslutas. Uppsägningen mailas till info@rudenstam.se och kunden erhåller därefter en bekräftelse på att ändringen är genomförd.
Betalningsvillkor
Faktura i efterskott med 30 dagars kredittid. Vid skriftlig betalningspåminnelse debiteras lagreglerad avgift. Efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta med diskonto plus 8 %.
Tack för förtroendet att leverera frukt till er!