Gå till innehåll
Köp- och avtalsvillkor för Rudenstams Fruktservice

Köp- och avtalsvillkor för Rudenstams Fruktservice

Om inget separat avtal är tecknat gäller följande köp- och leveransvillkor.

Leverans

Fruktlådorna levereras under dagtid, måndag till fredag, året runt. Utkörningsavgift tillkommer. Om ordinarie leveransdag infaller på en helgdag levereras frukten nästkommande vardag, om inget annat har informerats. Rudenstams Fruktservice ansvarar för att leverans av beställda varor sker helgfria vardagar. Kunden ansvarar att informera om portkoder och att göra leveransplatsen tillgänglig för vår personal. Om så inte är fallet har Rudenstams Fruktservice rätt att leverera frukten till reception eller godsmottagning. Vi tillämpar ett retursystem på våra lådor, av både ekonomiska och miljömässiga skäl. Vid utebliven retur av tomlåda debiteras en kostnad om 40 kr/låda.

Kvalitetsgaranti och reklamation

Vi på Rudenstams Fruktservice garanterar att frukten i fruktlådorna är av fullgod kvalitet. Vi är noga när vi packar våra lådor och sorterar bort det som vi inte tycker håller måttet. Om kunden inte är nöjd med den levererade frukten skall den reklameras senast dagen efter erhållen leverans. I detta fall ska Rudenstams Fruktservice leverera ny frukt utan extra kostnad för kunden senast nästkommande leveransdag.

Priser

Samtliga priser för fruktabonnemang är angivna exkl. moms. Rudenstams Fruktservice äger rätten att genomföra prisjusteringar en gång per år, samt ytterligare prisjustering om fruktpriserna utvecklar sig utanför normala trender.

Leveransuppehåll

Om kunden har behov av att göra ett leveransuppehåll skall Rudenstams Fruktservice informeras senast tre (3) arbetsdagar innan önskat uppehåll. Om kunden har glömt att rapportera leveransuppehåll, och det inte är möjligt för Rudenstams Fruktservice att leverera frukten, kommer beställningen att betraktas som levererad och därmed faktureras. Vid längre leveransuppehåll än en (1) vecka skall Rudenstams Fruktservice informeras senast två (2) veckor innan abonnemanget pausas. Leveransuppehåll mailas till info@rudenstam.se och kunden erhåller därefter en bekräftelse på att ändringen är genomförd.

Ändringar i abonnemang

Om kunden vill göra en ändring i sin stående beställning skall Rudenstams Fruktservice informeras senast tre (3) arbetsdagar innan leverans. Ändringar mailas till info@rudenstam.se och kunden erhåller därefter en bekräftelse på att ändringen är genomförd.

Uppsägning

Vid uppsägning av fruktabonnemang skall Rudenstams Fruktservice informeras senast två (2) veckor innan abonnemanget skall avslutas. Uppsägningen mailas till info@rudenstam.se och kunden erhåller därefter en bekräftelse på att ändringen är genomförd.

Betalningsvillkor

Faktura i efterskott med 30 dagars kredittid. Vid skriftlig betalningspåminnelse debiteras lagreglerad avgift. Efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta med diskonto plus 8 %.

Tack för förtroendet att leverera frukt till er!

Ladda ner som PDF

Tyvärr, den här webbplatsen använder funktioner som din webbläsare inte stöder.

Uppgradera till en nyare version av Firefox, Chrome, Safari, eller Edge så kan du besöka webbplatsen.